Shop Forum More Submit  Join Login
Andy Turnaround by Decora-Chan Andy Turnaround by Decora-Chan
Download to see the details of his arms!

:damphyr: WOW THIS TOOK ME SO MUCH LONGER THAN ANTICIPATED. I have all the important tattoos as a png so that commissioned work of him can easily be copied and pasted together instead of redrawing it all from scratch LOL 

Andy intentionally keeps tattoos away from his binder, since he's got a lot of dysphoria surrounding his chest, he doesn't want to be caught in a conversation of somebody wanting to see a tattoo that is hidden.  The only exception to this is the snake on his arm, since it's tail goes on his chest a bit.

This took so much time but it was so worth it. I have a habit of making a bunch of tattoos but not like ... really keeping them totally consistent, so I thought a turn around would be super helpful.


Floating Kawaii Hearts and Stars Divider by Pastel-BunBun Floating Kawaii Hearts and Stars Divider by Pastel-BunBun

Commissions Open! (Interactive Menu!) by Decora-Chan

Bullet; Pink Like my page on Facebook! Star![link]Star!

Bullet; Pink Follow me on Tumblr !Star!
LinkStar! 
Add a Comment:
 
:icontomthesmol:
Tomthesmol Featured By Owner Edited Aug 12, 2017  Hobbyist Digital Artist
Your magical I'd forget all of the tattoos if my OC had that many :'0
bit they look really cool! Nice work!
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Aug 13, 2017  Professional Digital Artist
LOL YES ID FORGET TOO!! Thus why i made this turnaround; so i could refer back to it xDD

Took a lot of time but worth it for referencing and accuracy sake
Reply
:icontomthesmol:
Tomthesmol Featured By Owner Aug 13, 2017  Hobbyist Digital Artist
:')
do it all for the OC children
Reply
:iconmieoi:
Mieoi Featured By Owner Jun 24, 2017  Hobbyist General Artist
woAH HES SO CUTEE
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 24, 2017  Professional Digital Artist
WOWOW thank you!! I hope to get a chance to draw more of him soon!!! <3 <3 
Reply
:iconcynvii:
Cynvii Featured By Owner Jun 22, 2017
mMMM my heavily tattooed husband yes pls
aLSO WHAT DID THE POOR LAD DO TO HIS FINGER???
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 22, 2017  Professional Digital Artist
LOLOLOL He put his hand on a moving saw when he was a kid, and he almost lost three fingers, but they were able to reattach 2 since they were only half cut off, but he totally lost that finger LOL 
Reply
:iconcynvii:
Cynvii Featured By Owner Jun 24, 2017
oH MAN i mean i guess kids do kinda dumb things but also cMON ANDY MOVING SAWS ARE GONNA HURT
but hey at least he didn't lose all 3 fingers i guess
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 24, 2017  Professional Digital Artist
LOLOLOLOLOL Andy wasn't the brightest kid ever.  I ... can't imagine he's the brightest dude as an adult either, BUT HE TALKS WELL AND HE IS CUTE BUT MAYBE HE'S NOT THE BEST AT ACADEMICS OK

And yes LOLOL Count your blessings Andy... on 9 fingers. LOL
Reply
:iconcynvii:
Cynvii Featured By Owner Jul 9, 2017
shhh it's okay not to be super smart andy, i won't lov u any less 
u mcfuckin cutie
Reply
:iconfish--asses:
fish--asses Featured By Owner Jun 22, 2017
thE BEETLEJUICE TATTOOOS
Oh man what a coincidence, I've been wanting similiar ones for AGES
I love him ahh damn
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 22, 2017  Professional Digital Artist
WOWOWOW you guys will be twins B) B) B) <3 <3 hehe! 

I'm glad you love him!! He needs more love, shy boy hehe
Reply
:iconnowherekidx:
Nowherekidx Featured By Owner Jun 20, 2017  Hobbyist Digital Artist
you put so much work into your characters! I love it! 
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 20, 2017  Professional Digital Artist
Ahhh thanks!! Im happy with how this turned out and im glad you could see my... insanity LOL
Reply
:iconrdunlao:
RDunLao Featured By Owner Jun 19, 2017  Hobbyist Digital Artist
Oh my, i read his bio and... Well, is single, isn't it? xD *winks*
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 19, 2017  Professional Digital Artist
Aha yeah! He is single~~
Reply
:iconitmcbhpbgf:
ITMCBHPBGF Featured By Owner Jun 19, 2017  Hobbyist General Artist
i wonder where his BIO is at... .w.
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 19, 2017  Professional Digital Artist
I wrote some stuff on his Toyhouse page if you're interested in seeing a lil bit of his bio hehe

toyhou.se/1047751.andy-dawson
Reply
:iconitmcbhpbgf:
ITMCBHPBGF Featured By Owner Jun 19, 2017  Hobbyist General Artist
how would he react to meeting Max...?? :3
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 19, 2017  Professional Digital Artist
Max??
Reply
:iconitmcbhpbgf:
ITMCBHPBGF Featured By Owner Jun 19, 2017  Hobbyist General Artist
my gay trans OC .w.
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 19, 2017  Professional Digital Artist
Oh. I linked you to a bio and you didnt link me to anything you just informed me of a name lol

Andy is already being talked to by a few people in terms of romantic interest so im not sure hes available for shipping.
Reply
:iconitmcbhpbgf:
ITMCBHPBGF Featured By Owner Jun 19, 2017  Hobbyist General Artist
Max already has a BF .u. sorry for not linking you to his BIO
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 19, 2017  Professional Digital Artist
Its okay! Thanks!
Reply
(1 Reply)
:iconitmcbhpbgf:
ITMCBHPBGF Featured By Owner Jun 19, 2017  Hobbyist General Artist
oki :3
Reply
:iconsweetlyviolent:
SweetlyViolent Featured By Owner Jun 16, 2017  Student Traditional Artist
Andy my son <3 <3 the babe's turn around is rad af but yea all your stuff is so 
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 18, 2017  Professional Digital Artist
THANK YOU <3 <3 I spent WAY too long on it but I'm super happy with it.  The next picture I drew of Andy too like no time thanks to having all the tattoos flat, it's just a puzzle game after that ya know LOLOL
Reply
:iconsweetlyviolent:
SweetlyViolent Featured By Owner Jun 20, 2017  Student Traditional Artist
yeah yeah I feel
those are like ALOT of tattoos too man
Reply
:iconbuttpiratecas:
ButtPirateCas Featured By Owner Jun 15, 2017  Hobbyist Digital Artist
Same tho. I have a huge chest piece tattoo i want to get but i have to wait till after top surgery cause sadly my chest is huge. If you have it figured out how long has he been on t?
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 15, 2017  Professional Digital Artist
Once andy gets top surgery and doesnt need to wear his binder anymore he is gunna get a big back tattoo B))

He actually isnt on T at all. He opted out of it because hes too busy to do everything just to be put on a two year wait list. He works out a ton tho has worked on his voice over the years to be deeper and feels less dysphoric with his identidy, but he def has heavy dysphoria with his chest. So hes saving up now to pay for surgery.
Reply
:iconbuttpiratecas:
ButtPirateCas Featured By Owner Jun 15, 2017  Hobbyist Digital Artist
Yeah i understand that ive been on the waiting list for a year but only 
22 days left till i start T. Top surgery is hella expensive, in the states 
its 5,000-9,000
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 15, 2017  Professional Digital Artist
Yes and andy is from the states hes been quoted 8000 and he plans on saving up for it. Hes been doing a good job because he still lives with his mum.. BUT A BAD JOB BECAUSE HE KEEPS SPENDING MONEY ON TATTOOS LOL.
Reply
:iconbuttpiratecas:
ButtPirateCas Featured By Owner Jun 15, 2017  Hobbyist Digital Artist
Lol and look at all those tats!! I bet all he's paid for them could get him his surgery.
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 15, 2017  Professional Digital Artist
LOL VERY TRUE
Reply
:iconbritneymorgan:
BritneyMorgan Featured By Owner Jun 14, 2017  Professional General Artist
Jesus, Andy, do you even have ROOM for mor tattoos?
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 14, 2017  Professional Digital Artist
LOLOLOL ON HIS LEGSSSS <3 
Reply
:iconattifer:
Attifer Featured By Owner Jun 14, 2017  Hobbyist Writer
Note to self...do one of these. xD

Looks fab...What happened to his hands tho.
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 14, 2017  Professional Digital Artist
Its so much work but its so damn nice to have a breakdown for references ahhh. Not even for other people but also for me for consistancy sake aha
Reply
:iconattifer:
Attifer Featured By Owner Jun 14, 2017  Hobbyist Writer
Oh I totally get you, like you'll be able to use this every time now when you draw him, haha.
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 18, 2017  Professional Digital Artist
yesss exactly haha.  Also I'll never forget where I put certain tattoos LOL it's all there.
Reply
:iconpiratemutiny:
PirateMutiny Featured By Owner Jun 14, 2017  Hobbyist Digital Artist
I know this might sound really dumb, but I can't tell you how happy it makes me to see a guy in a proper binder, and especially since it doesn't get him completely flat
who cut off his finger though I'll fight them
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 14, 2017  Professional Digital Artist
Nooo thats not dumb at all thanks for sharing your thoughts!! I did a lot of rearch on transboys and i wanted to try to add a bit of 'realism' into his character so im glad you noticed that lik detail.

he cut off his own finger, r u gunna fight andy now? LOLOLOL he accidentally set his hand down on a moving saw when he was a kid, almost lost three fingers but they sewed the other two on.

he lost that finger LOL like literally he cut it off and they left to the hospital without it. Somebodys in for a surprise later
Reply
:iconpiratemutiny:
PirateMutiny Featured By Owner Jun 15, 2017  Hobbyist Digital Artist
I will absolutely fight Andy tell him to meet me behind tescos tonight
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 15, 2017  Professional Digital Artist
LOOOOOOL wonder whose gunna win b
Reply
:iconjjws92:
JJWS92 Featured By Owner Jun 14, 2017  Hobbyist Photographer
I like all his tattoos, and how there are some pop-cultural references among them. I kind of wish you had added Bill Cipher among them too, just to make all the fans squee!
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 18, 2017  Professional Digital Artist
THAT IS A GREAT IDEA Maybe he'll put it on his back after he has top surgery and isn't wearing his binder anymore xo
Reply
:iconndzoodzoo:
Ndzoodzoo Featured By Owner Jun 14, 2017  Hobbyist Traditional Artist
Looks awesome!
What happened to his finger? It doesn't seem to look cut in the other picture of him you uploaded.
Reply
:icondecora-chan:
Decora-Chan Featured By Owner Jun 14, 2017  Professional Digital Artist
Its also cut off on the other picture hehe.

He put his hand on a moving saw when he was a kid.
Reply
:iconndzoodzoo:
Ndzoodzoo Featured By Owner Jun 14, 2017  Hobbyist Traditional Artist
Oh i see now! Aw, poor guy.
I really LOVE all his tattoos btw ^^
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
June 14, 2017
Image Size
10.0 MB
Resolution
3210×4000
Submitted with
Sta.sh
Link
Thumb

Stats

Views
1,566 (1 today)
Favourites
177 (who?)
Comments
54
Downloads
13
×